divendres, 9 de juny del 2017

Cloenda del curs 2016-2017

El passat cap de setmana, 10 i 11 de juny, la Secció va realitzar una sortida de dos dies per celebrar la cloenda del curs. Aquest any una trentena de socis van traslladar-se a la Sènia per gaudir d'un dissabte cultural i d'un diumenge d'excursió.

El dissabte vam sortir de Reus direcció a l'oficina de turisme de la Sènia, des d'allí ens van realitzar una visita guiada al camp d'aviació de la Sènia contruit durant la Guerra Civil espanyola per l'exèrcit republicà i, posteriorment ocupat per les tropes franquistes. Allí vam poder fer una passejada pels espais exteriors del camp, vam visitar el refugi antiaeri, el Museu de la casa de comandament i finalment vam poder veure una rèplica de l'avió Polikarpov 16.

Després de la visita vam anar a dinar a l'ermita de la Pietat, lloc on gaudiriem de la segona visita cultural del dia, les pintures rupestres d'Ulldecona. Els Abrics de l'ermita és un conjunt excepcional de pintures rupestres que han estat declarades Patrimoni Mundial i es conserven en molt bon estat.

Un cop finalitzada la visita ens vam traslladar a visitar un camp d'oliveres mil·lenàries, a la zona d'Ulldecona nhi ha unes 1335. En concret vam anar a la portida de l'Arión on es pot visitar el conjunt més nombrós i antic de tota la península Ibèrica.

A la nit vam poder gaudir d'un bon sopar i després d'una vetllada conjunta amb passes de fotos i vídeos.

El diumenge tocava anar a caminar, vam anar a caminar pels Ports, a la zona del Barranc de la Fou. Allí vam realitzar una ruta d'uns 8 km passant per pistes, senderons i, sobretot, per zones obagues i fresques. Vam visitar dos arbres emblemàtics de la zona: el Faig Pare i el Pi Gros, els dos de grans dimensions i bellesa.

Un cop finalitzada l'excursió vam poder gaudir d'un dinar conjunt i finalment cap a casa. Un curs més tancat i preparats pel pròxim.